retourneren

 

Retour en transportschade

Het kan voorkomen dat het product niet is zoals je verwacht had of het product beschadigd is aangekomen. Uiteraard kan je de product(en) dan kosteloos retour sturen (zie onderstaande procedures). Vanzelfsprekend is dat het product onbeschadigd, compleet, schoon en niet gebruikt retour komt, wanneer het product onbeschadigd bij je aangekomen is. Terugbetaling van het product geschiedt na retour ontvangst uiterlijk 1 week op je rekening. Wij vergoeden geen retourkosten, je ontvangt van ons een retourlabel.

Wij doen er alles aan om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht je toch af willen zien van je aankoop, dan kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens jouw in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kan je onze onderstaande procedure hanteren. Wat te doen in de volgende situaties:

Je hebt helaas een verkeerd artikel besteld:

Het kan voorkomen dat je per ongeluk het verkeerde artikel aangeklikt hebt. In dat geval volg je onze retourprocedure en maak je een nieuwe bestelling voor het juiste product.

Je hebt een verkeerd artikel ontvangen of je zending is niet compleet:

Controleer na ontvangst altijd of je zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, dan kan je contact met ons opnemen door te bellen, e-mailen of het contactformulier in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen, uiteraard zonder extra kosten.

Je hebt een beschadigd artikel ontvangen:

Wij werken samen met een zeer betrouwbare pakketdienst, PostNl, die uiterste zorg aan uw pakket besteedt. Helaas kan het toch gebeuren dat een pakket beschadigd aankomt. Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen, kan je onze retourprocedure hanteren.

Retourprocedure

Voor een retourzending kan je de volgende procedure hanteren:

  1. Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op.
  2. Je ontvangt van ons een reourlabel per e-mail die je uit kan printen en opplakken.
  3. De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het ontvangen van het retourlabel ingeleverd te worden bij een PostNL pakketpunt.
  4. Je kan de verpakking terugsturen in de originele verzenddoos, mits deze niet beschadigd is.
  5. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan planthetsimpel.nl er voor kiezen het product deels te vergoeden.
  6. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  7. Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  8. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket juist in te pakken.
  9. Een terugstorting wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 week na ontvangst verwerkt.

 

Uitgesloten van retour sturen zijn:

  • Aangebroken artikelen zodat deze niet meer verkocht kunnen worden.
  • Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
  • Artikelen anders gekocht dan via de webwinkel.
  • Retouren die niet bij ons gemeld zijn.

 

Planthetsimpel.nl behoudt het recht om geretourneerde produkten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer de verpakking van het produkt beschadigd is.

Heb je vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact met ons op.

De waardering van www.planthetsimpel.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.7/10 gebaseerd op 118 reviews.