veel gestelde vragen

Hoe kan ik iets bestellen?

Wanneer je een product wilt bestellen, klik je op het betreffende artikel van jouw keuze.  Als je op het artikel of op ‘lees meer’ klikt, verschijnt de uitgebreide productomschrijving.

Stap 1

De gewenste hoeveelheid die je wilt bestellen, vul je in bij de knop met de tekst: “in winkelwagen”. Standaard staat deze op 1. Deze kun je aanpassen door het aantal aan te passen door middel van je toetsenbord. Controleer altijd goed of je de juiste artikel hebt gekozen door de titelomschrijving goed te lezen. Je kan dit altijd later nog aanpassen in de winkelwagen.

Stap 2

Als je de juiste hoeveelheid hebt ingevuld, klik je op de oranje knop met de tekst: “in winkelwagen”. De artikelen worden nu in de winkelwagen geplaatst. Wanneer je meer artikelen wilt bestellen, ga je naar de desbetreffende hoofdcategorie waar je verder je keuze kunt maken en zoals hierboven omschreven ook in je winkelwagen kunt plaatsen.

Stap 3

Wanneer je alle artikelen in je winkelwagen hebt, klik je op de oranje knop: “afrekenen” of rechts bovenaan “kassa”. Hier vul je alle gegevens in. Wanneer het afleveradres anders is dan het factuur adres, dan kun je kiezen om een ander aflever adres in te vullen. Volg verder alle stappen.

Stap 4

Heb je alles correct ingevuld, dan klik je op “bestelling plaatsen”. De bestelling is geplaatst en de orderbevestiging wordt naar je e-mail adres verstuurd.

De originele facturen worden niet verzonden, maar kunnen desgewenst bij ons opgevraagd worden.

Hoe zit het met betalingen, prijzen en aanbiedingen?

Als je de producten hebt gekozen via onze website kun je deze op verschillende manieren betalen. Dit wordt extern uitgevoerd om de veiligheid en de privacy te waarborgen. Onze website zal geen betaalgegevens opslaan. Ook niet tijdelijk.

Als er aanbiedingen zijn, lopen deze zoals aangegeven op de website. Mochten er producten in de aanbieding zijn, dan zullen deze al met de aanbiedingsprijs op de website vermeld staan, de korting is dus al verrekend.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt zelf aangeven bij de bestelprocedure in de kassa hoe je wilt betalen.

Achteraf betalen met Billink

Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen met Billink’, zal Billink jouw gegevens realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt namens de Planthetsimpel.nl het product en namens Billink na 3 dagen een factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen. Consumenten moeten een geboortedatum invullen en bedrijven een KvK nummer. Vergeet niet de voorwaarden van Billink te accepteren.

 Ideal

De meest gebruikte en veiligste manier van betalen in Nederland. Kies je bank en betaal in de vertrouwde omgeving van je eigen bank.

Paypal

Je wordt naar de Paypal betaalomgeving gestuurd waar je in je Paypal account kunt inloggen om te betalen. Je kan ook zonder Paypal account betalen met je creditcard.

VVV Giftcard

Heb je een VVV giftcard gekregen dan kun je deze bij ons verzilveren. Je hoeft niet precies het bedrag op te maken en als het bedrag niet toereikend is, dan je eenvoudig het tekort aanvullen.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij verzenden alle pakketten met DHL en naar pakketpunten met PostNl. De kosten zijn:

  • Heel Nederland € 5,95
  • België € 8,95
  • Duitsland €8,95
  • Verenigd Koninkrijk € 14,95
  • Ierland € 16,95

Bij bestellingen boven € 30,- en geleverd in Nederland zijn de verzendkosten gratis. Dit wordt automatisch verrekend in de kassa.

Moet ik lang wachten op mijn bestelling?

Alle bestellingen leveren wij binnen 2 tot 3 werkdagen met uitzondering van pre-orders en maatwerk. Wij versturen met Postnl en DHL. Mocht het om welke reden dan ook niet lukken om binnen de aangegeven levertijd te leveren dan nemen wij contact met je op. Tijdens de verzending wordt je automatisch per e-mail op de hoogte gehouden van de levertijd status van het pakket. Internationale zendingen kunnen iets langer duren, maar worden over het algemeen binnen een week geleverd.

Ik wil de bestelling terugsturen, kan dat?

Het kan voorkomen dat het product niet is zoals je verwacht had of dat het product beschadigd is aangekomen. Uiteraard kan je de product(en) dan kosteloos, binnen 14 dagen na ontvangst, retour sturen (zie de procedure). Vanzelfsprekend is dat het product onbeschadigd, compleet, schoon en niet gebruikt retour komt, wanneer het product onbeschadigd bij je aangekomen is. Terugbetaling van het product geschiedt na retour ontvangst uiterlijk 1 week op je rekening. Wij vergoeden geen eigen gemaakte retourkosten, je ontvangt van ons een retourlabel.

Geven jullie ook bloeigarantie?

Wij gebruiken uitsluitend goede kwaliteit bloembollen met mooie maten, waardoor de bloeigarantie hoog is. Omdat een bloembol een natuurproduct is, kan het in enkele gevallen toch gebeuren dat er geen bloem uitkomt of een andere bloem dan verwacht. Mocht dit het geval zijn en de plantinstructies zijn goed uitgevoerd, dan kan er een beroep op de garantie gedaan worden. Stuur een email of een brief naar ons (voor contactgegevens zie contact). Wij geven geen geld terug, maar versturen kosteloos vervangende bloembollen. Vermeld duidelijk in de correspondentie wat de klacht is, om welk product het gaat, contactgegevens en je ordernummer. Aangezien het een seizoensproduct betreft, is het niet altijd mogelijk om direct tot compensatie te komen. Natuurlijk brengen wij jou altijd op de hoogte op welke wijze en binnen welke termijn wordt gecompenseerd.

Bij wie moet ik zijn voor een klacht?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@planthetsimpel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

De waardering van www.planthetsimpel.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.2/10 gebaseerd op 270 reviews.